Україна спільно з Румунією планують разом розвивати агроекспорт на Дунаї
Нині дунайські порти залишаються стабільним альтернативним шляхом для агроекспорту
Представники України, Єврокомісії та Румунії будуть спільно працювати над збільшенням показників агроекспорту дунайських портів, повідомляє пресслужба Міністерства відновлення.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Нині дунайські порти залишаються стабільним альтернативним шляхом для агроекспорту. За рік війни саме порти Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ в 3 рази збільшили вантажопотік. Через Дунайський припортовий кластер експортовано понад 17 млн тонн вантажів, також лише через ці порти йде імпорт необхідних товарів для потреб України.
Домовленостей про спільну роботу щодо вдосконалення експортних потужностей через канали річки Дунай вдалося досягти на тристоронній зустрічі Україна – Єврокомісія – Румунія.
Читайте також: На кордоні з Румунією Алмейда Груп побудувала перевантажувальний зерновий термінал
Зокрема обговорили питання спільного вимірювання глибин річки Дунай, що пов’язано з експлуатаційним днопоглиблюванням, нещодавно здійсненим українською стороною. Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков зазначив, що в цей час експлуатаційне днопоглиблення на Дунаї не проводиться.
Окрім цього сторони обговорили можливості вдосконалення навігації. Зокрема, Україна та Румунія будуть працювати над знаходженням нових шляхів для лоцманського проведення суден. Сторони погодилися, що це збільшить кількість судозаходів у дунайські порти.
Раніше Міністерство закордонних справ Румунії викликало посла України Ігоря Прокопчука у зв’язку з проведенням гідротехнічних робіт у Кілійському гирлі Дунаю.
Нагадаємо, у Румунії мають намір побудувати новий сучасний зерновий термінал у порту Констанца. Портовий оператор Socep вже розпочав необхідні для цього процедури.
Біля кордону Угорщини з Україною розпочав роботу найбільший у Європі наземний контейнерний термінал, метою якого є збільшення постачання українського зерна через Угорщину до портів Адріатичного моря.
На залізничній станції Чоп почав роботу логістичний хаб з широкими та вузькими коліями по перевалці будь-якої сільськогосподарської продукції та продуктів перероблення. Типи вантажів — насипний, наливний та фасований (біг-беги та мішки).
Консалтингова компанія DB Engineering&Consulting визначила кілька маршрутів у Європі, які сумісні з українськими вагонами-хоперами.