Внутрішня логістика в черговий раз може уповільнити темпи зернового експорту
23.10.2018 11:23

19 жовтня відбулася зустріч представників Міністерства аграрної політики і продовольства, профільних асоціацій, представників Укрзалізниці та найбільших операторів зернового і олійного ринку. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на «УкрАгроКонсалт».
В ході наради обговорювалися наболілі питання аграрної логістики, зокрема, можливості доступу приватної локомотивної тяги на ринок залізничних перевезень. Як відомо, вчора Верховна Рада не прийняла в першому читанні законопроект №7316 «Про залізничний транспорт України».
«Укрзалізниця» наполягає на тому, що поява приватної тяги призведе до нездорової конкуренції на ринку вантажоперевезень і, на відміну від приватних зерновозів, застосування приватної тяги ускладнене з технічних причин.
Варто відзначити, що за 5 років кількість робочих локомотивів знизилася на 30%, в той час, як тільки в 2018 році приватний парк вагонів поповнився більш ніж на 1,8 тис. хоперів. УЗ не встигає задовольнити зростаючий попит на локомотиви, особливо в пікові періоди аграрного експорту. За деякими оцінками, дефіцит локомотивів призводить також до затоварювання ОЕЗів, падають темпи переробки олійних культур і в кінцевому підсумку експорт готової продукції (масло і шрот).
Представники торговельних кіл відзначають, що наближається транспортний колапс, який посилюється рекордним урожаєм кукурудзи. Найближчим часом можливе скорочення темпів її збирання, пов'язане з неможливістю як її доставки через брак вагонів, так і з проблемами в портах внаслідок заповнювання портових місткостей, втручання державних органів в роботу терміналів і т.д.
Тим часом, на 19 жовтня кукурудза зібрана на 56%, темпи збирання на 29% випереджають торішні. При цьому намолочено на 89% більше зерна кукурудзи на ту ж дату.
Брак транспорту поряд з наповненими потужностями зі зберігання спонукає фермерів до реалізації кукурудзи з поля за вкрай низькими цінами. Зниження виручки ускладнить закупівлю матеріально-технічних ресурсів під новий урожай: фермери на 80-85% оплачують ресурси зі своєї кишені, зі свого прибутку.
Крім того, слабкий імпортний попит провокує падіння ліквідності і низьку активність на внутрішньому ринку кукурудзи.
Ключові слова: проблемы транспортировки зерна по железной дороге
©Пропозиція - Головний журнал з питань агробізнесу
https://propozitsiya.com/ua/vnutrishnya-logistyka-v-chergovyy-raz-mozhe-upovilnyty-tempy-zernovogo-eksportu